O meni

Životopis

Tihomir Petrović rođen je u Zagrebu 25. srpnja 1951. godine. Poslije završene srednjotehničke škole upisao je Fakultet strojarstva i brodogradnje, a usporedno s tim i Glazbenu školu Vatroslava Lisinskog u Zagrebu. Godine 1973. upisao je teorijsko-pedagoški odjel Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i već u listopadu 1976. stekao stručni naziv Profesor muzike.

Od studenoga 1977. godine do 31. kolovoza 2016., kada je umirovljen, predavao je teorijske predmete na Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u Zagrebu. Od 1993. godine do danas predaje glazbenu teoriju, solfeggio i osnove harmonije na Rockakademiji u Zagrebu.

Autor je priručnika za glazbeno obrazovanje:

  • Kompendij glazbenih pojmova (suautor Vladimir Mutak, prof.), Zagreb: vlastita naklada, 1991.
  • Glazbena harmonija, Zagreb: vlastita naklada, 1991, 1997.5
  • Glazbeni oblici, Zagreb: vlastita naklada, 1992, 1995.3
  • Glazbeni kontrapunkt, Zagreb: vlastita naklada, 1994, 1995.2
  • Glazbeni pojmovi. Razvoj glazbe, Zagreb: vlastita naklada, 1996.
  • Solfeggio I. Jednoglasje u tonalitetu, Zagreb: vlastita naklada, 1996.
  • Nauk o glazbi, Zagreb: vlastita naklada, 1998., Zagreb: HDGT, 2005.2
  • Od Arcadelta do Tristanova akorda, Zagreb: vl. naklada, 2001., Zagreb: HDGT, 2014.4
  • Nauk o kontrapunktu, Zagreb: HDGT, 2006., 2019.2
  • Osnove teorije glazbe, Zagreb: HDGT, 2007, 2009.2, 2010.3, 2013.4
  • Nauk o glazbenim oblicima, Zagreb: HDGT, 2010.
  • Maja, Juraj i zlatna ribica, poučna odgojno-obrazovna priča s pjevanjem, Zagreb: HDGT, 2012.
  • Maja, Juraj i zlatna ribica, poučna odgojno-obrazovna priča s pjevanjem, Dodatak za roditelje i učitelje s metodičkim uputama i aranžmanima popijevaka, Zagreb: HDGT, 2012.

Stručne članke i recenzije objavljuje u časopisu Theoria i drugim stručnim časopisima.

Skladao je mnogobrojne popijevke za djecu i mlade, od kojih je dio objavljen uz priču Maja, Juraj i zlatna ribica, dio u slikovnici Pitalice pjevalice Nevenke Videk (Zagreb: ABC naklada, 1995), dvije uz priču Nevenke Videk Kralj rođen u štalici (Zagreb: Profil, 1998). Pojedine među njima (Ekolog, Moja Hrvatska) objavljene na kaseti velikogoričkoga dječjega pjevačkoga zbora Zlatna lira godine 1994., a pojedine i na nosaču zvuka Čarolija smješka (u izvođenju Dječjega zbora Smiješak iz Samobora, 2007).

Skladao je i aranžirao glazbu za udžbenike engleskoga jezika: Me, too I (Zagreb: ŠK, 1995.), Me, too II (1996.), Speak English 4 (1996.) i Well Done (Zagreb: Alfa, 1997.).

Priredio je tri zbirke crkvenih popijevki koje objavljuje u vlastitoj Biblioteci Sveti Juraj. U zbirkama su popijevke harmonizirane i obrađene za glas uz pratnju te za dvoglasan i troglasan zbor a cappella:

  • Svim na zemlji (1994, 2003.3)
  • Uskrsnu Isus doista (1995., 2004.3)
  • Zdravo, Djevo (1995.),

Objavio je pjesmaricu Hrvatske crkvene popijevke (Zagreb: HDGT, 2000., 2009.2) u kojoj je bio priređivač, urednik, harmonizator i autor aranžmana.

Urednik je notnoga zbornika Osam pučkih misa kroz liturgijsku godinu, crkvenoga glazbenika i skladatelja fra Iva Perana (Zadar: FS Košljun, 2001.).

Godine 2017. uredio je zbirku popijevaka za djecu, autorice Vande Ferić, naslova Poziv na igru, za koju je popijevke harmonizirao te napisao klavirske aranžmane (izdavač: Osnovna glazbena škola Lovro pl. Matačić, Omiš).

Godine 1997. je, zajedno s kolegicom Vesnom Vančik, osnovao Glazbeni klub Škole Vatroslava Lisinskog. Klub je djelovao do 2012. godine, a djelokrug mu je bio izrazito širok: od organizacije slušanja glazbe do filmskih projekcija i koncerata učenika te svjetski poznatih glazbenika itd.

Godine 1997. utemeljio je Hrvatsko društvo glazbenih teoretičara i godinama ga vodio u svojstvu predsjednika.

Godine 1998. osnovao je časopis Društva pod nazivom Theoria, kojemu je do 2016. godine bio glavni urednik, a danas je član uredništva. Svi su brojevi časopisa dostupni na web-stranici Društva.

Godine 2000. utemeljio je i od 2018. uređivao Biblioteku hrvatskoga društva glazbenih teoretičara. U Biblioteci do sada je objavljeno tridesetak naslova, o kojima se pojedinosti mogu vidjeti na web-stranici Društva.

Godine 2005. utemeljio je manifestaciju Dani teorije glazbe, međunarodnoga karaktera, koja se svake godine od tada održava u mjesecu rujnu i listopadu, u Zagrebu i mnogim drugim gradovima u Hrvatskoj. Sadržaj manifestacije su promocija novih izdanja Hrvatskoga društva glazbenih teoretičara, stručno usavršavanje učitelja i profesora glazbe, stručna i popularna predavanja za najrazličitiju publiku i koncerti.

Od godine 2005. vodi u Hrvatskom glazbenom zavodu ciklus popularno-obrazovno-zabavnih predavanja za građanstvo pod nazivom Radionica utorkom, jednom mjesečno, osam puta godišnje.  Do prekida izazvanog pandemijom i potresom, 2020., održano je stotinjak predavanja. Godine 2017. taj se ciklus održavao i u mjestu Ravna Gora, u Gorskom Kotaru, pod nazivom Radionica petkom.

Održava stručne seminare za učitelje glazbe i predavanja za učenike i studente, oko tisuću do danas, diljem Hrvatske te u inozemstvu (Bosna i Hercegovina, Makedonija, Njemačka, Slovenija, Srbija). Među tim su predavanjima posebno zanimljiva ona vezana uz simboliku brojeva, tonova i tonskih nizova u glazbi Johanna Sebastiana Bacha.

Godine 2008. predstavio je javnosti Paletu akorda – inovaciju u obliku grafičkog pomagala, alata za poučavanje nauka o harmoniji, uz koju ide i Akordograf – inovativni prikaz harmonijske analize u koordinantnom sustavu, radi lakše usporedbe harmonijske strukture glazbenih djela.

Od godine 2011. do 2016. poučavao je solfeggio i teoriju glazbe u Pijanističkoj umjetničkoj radionici koju su vodile Slađana Buklijaš i Maria Mikulić Štimac.

Dana 16. veljače 2011. pokrenuo je Školu teorije glazbe, za koju je priredio program poučavanja i na kojoj je predavač. Škola je aktualna i danas, a namijenjena je odraslim polaznicima različitih profesija, koji se žele usavršiti u teoriji glazbe. Odvija se kroz 4. stupnja, svaki u trajanju jednoga semestra. U programu je Škole zamjetna veća zastupljenost popularne glazbe, nego što je to u klasičnim glazbenim učilištima.

Godine 2011. pokrenuo je objavljivanje nosača zvuka kojima se promovira teorija glazbe i uredio prvi u toj seriji, nosač zvuka WE, na kojemu su skladbe hrvatskog skladatelja, pijanista i pjevača Vladimira Bodegrajca, umjetničkoga imena Van Bod.

Godine 2011. predstavio je javnosti didaktičku igru Glazbeniče, ne ljuti se!. Igra je namijenjena svima koji žele svoje znanje o glazbi usavršiti kroz zabavnu igru s intervalima, ljestvicama i akordima. Godine 2012. je ploču za igru prilagodio i za igru s notama različitih vrijednosti pa se od tada i taj dio nauka o glazbi može usavršavati kroz igru. Igra se kontinuirano dograđuje pa je godine 2016., uz 12. Dane teorije glazbe, predstavljena nova inačica igre, prikladna za glazbenike svih uzrasta. Igra je dopunjavana tijekom godina.

Tijekom svojega rada u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog sudjelovao je u izradi nastavnih planova i programa za klasičnu osnovnu i srednju glazbenu školu, autor je aktualnog programa za predmet Glazbeni oblici, koji je na snazi od 2008. godine. Autor je nastavnog programa za teorijske glazbene predmete na Rock-akademiji u Zagrebu.

Tihomir Petrović i dalje znanja prenosi učenicima, studenima i svim zainteresiranim ljubiteljima glazbe.

A kako je sve to počelo i išlo? Pročitajte u mom detaljnijem životopisu. Osnovne informacije o meni dostupne su i na mojoj Wikipedia stranici.